BLOG

Podczas spotkań z Państwem bardzo często poruszamy tematy branżowe dotyczące zmian na rynku mieszkaniowym, reklamy, marketingu i sprzedaży. Rezultatem tych rozmów jest aktywacja bloga, na łamach którego będziemy zamieszczać przydatne linki do praktycznych artykułów, informacji z rynku, komentarzy, raportów oraz porad dotyczących sprzedaży inwestycji.

Zachęcamy również do przesyłania swoich sugestii i obserwacji, z którymi moglibyśmy się podzielić na łamach naszego bloga.

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu
Askaniusz Górowski

06-06-2017

Jak skutecznie obsługiwać leady?

Biznes w nieruchomościach ma dwie twarze. Z jednej strony jest niezwykle wymagający, ponieważ sprowadza się do niestrudzonego pozyskiwania nieruchomości na sprzedaż. Z drugiej – wydawałoby się – dziecinnie prosty. Kupujący „sami” przychodzą w takiej liczbie, że ze świecą szukać biura, które zamyka 100% transakcji.

WIĘCEJ


24-02-2016

Nowi poszukujący w internecie, kim są oraz w jaki sposób szukają nieruchomości

Analiza trendów w zachowaniach użytkowników na podstawie danych z portalu Nieruchomosci-online.pl

Kim jest nowy poszukujący nieruchomości? Czego oczekuje i co jest dla niego ważne? Jak i kiedy poszukuje nieruchomości? Jak korzysta z urządzeń mobilnych? WIĘCEJ


14-09-2015

Rynek mieszkaniowy w Polsce - II kwartał 2015 roku

Zapraszamy do zapoznania się z raportem REAS z rynku pierwotnego w II kwartale 2015.

Liczba transakcji jakie odnotowano w drugim kwartale 2015 roku w sześciu aglomeracjach o największej skali obrotów na rynku pierwotnym wyniosła ponad 12,7 tys. Oznacza to, że w ostatnich czterech kwartałach (od czerwca 2014 roku) sprzedano na analizowanych rynkach 45,8 tys. lokali - o ponad 27% więcej, niż w rekordowych dotychczas latach 2007 i 2013. WIĘCEJ


22-06-2015

Test skuteczności remarketingu

Twoja strona internetowa generuje duży ruch. Firmie zależy jednak na tym, by dotrzeć do klientów, którzy nie wypełnili formularza kontaktowego z prośbą o udzielenie dalszych informacji. Tworzysz więc niestandardowe zestawienie, by wyświetlać reklamy użytkownikom, którzy nie wypełnili formularza i poinformować ich o swojej ofercie. Czy Twoje działanie faktycznie dostarcza więcej konwersji niż wskazują na to konwersje po kliknięciu ? Czy remarketing wspiera, czy kanibalizuje pozostałe działania marketingowe? Zapraszamy do artykułu Witolda Wrodarczyka (Agencja interaktywna Adequate).

Remarketing umożliwia wyświetlanie reklam osobom, które wcześniej odwiedziły Twoją stronę internetową. Jeśli na przykład użytkownicy opuszczą Twoją witrynę, nie dokonując zakupu, zadaniem remarketingu jest nawiązanie z nimi ponownego kontaktu i wyświetlenia im reklamy w czasie, gdy przeglądają strony internetowe, korzystają z aplikacji mobilnych lub wyszukują informacje w Google. Podstawowa metoda remarketingowa polega na kierowaniu reklam na wszystkich użytkowników witryny. Oznacza to, że każdy, kto odwiedza Twoją witrynę, może zobaczyć Twoje reklamy remarketingowe. WIĘCEJ


06-05-2015

Konkurs Ministra Środowiska PROJEKT: PRZESTRZEŃ

Prześlij swój projekt inwestycyjny, aby zyskać wyjątkową okazję na promocję swojej firmy jako przyjaznego środowisku dewelopera!

PROJEKT: PRZESTRZEŃ skierowany do deweloperów, których inwestycje wpisują się w nurt ekologicznego projektowania. Do udziału w konkursie może zostać zgłoszona inwestycja w ramach dwóch kategorii: mieszkaniowej lub komercyjnej (inwestycje biurowe, handlowo-usługowe i hotelowo-wypoczynkowe), zrealizowana w Polsce i oddana do użytku w ciągu ostatnich 5 lat (licząc od daty rozpoczęcia konkursu tj. 23 marca 2015 roku), w ramach której zostały urządzone tereny zielone, rozumiane jako tereny biologicznie czynne, również obejmujące dachy, tarasy. WIĘCEJ


08-04-2015

Nowe obowiązki deweloperów w ustawie o prawach konsumenta i zmiany w Kodeksie Cywilnym

Co w praktyce oznaczają zmiany w ustawie konsumenckiej dla deweloperów?

25 grudnia 2014 roku zaczęła obowiązywać ustawa o prawach konsumenta, która rozszerza obowiązek informacyjny sprzedawców, czyli również deweloperów, oraz zwiększa zakres ich odpowiedzialności względem konsumentów. Nowe prawo będzie dotyczyć także deweloperskich umów przedwstępnych na zakup mieszkania, zawieranych już po 25 grudnia 2014 roku. Deweloper zobowiązany będzie do przedstawienia kupującemu pełnych informacji na temat firmy, głównych cech mieszkania, sposobów użytkowania i konserwacji oraz standardów komunikacji z klientem, najpóźniej w momencie, w którym kupujący zadeklaruje chęć kupna mieszkania. WIĘCEJ


31-03-2015

Czym deweloperzy kuszą kupujących w 2015?

Polecamy artykuł Katarzyny Kamińskiej - REAS

Dobre wyniki sprzedaży w 2014 r. nie uśpiły czujności działów marketingu branży deweloperskiej. Klienci wciąż mogą liczyć na promocje, choć już nie tak kosztowne i wymyślne jak jeszcze kilka kwartałów temu. Nabywca mieszkania nie ma co liczyć na samochód, czy bilet do „ciepłych krajów”, choć wciąż zdarzają się okazje na zgarnięcie rodzinnego wyjazdu na narty. Znacznie mniej chętnie niż jeszcze przed rokiem deweloperzy negocjują też ceny. Z monitoringu REAS w 6 największych miastach Polski wynika, że średnia wartość opustu wynosi do 3% ceny mieszkania. WIĘCEJ


30-03-2015

Błędy popełniane przez deweloperów przy planowaniu struktury mieszkań

Zapraszamy do zapoznania się z artykułem Karola Dzięcioła - MRICS

Każdy projekt wymaga indywidualnego i świeżego podejścia, nie ważne jak doświadczony jest deweloper. Czas jest kluczowym czynnikiem zmieniającym potrzeby rynku, tworzącym nowe trendy w popycie, ale także dostarczającym nowych rozwiązań i technologii. Doskonałe wyniki sprzedaży usypiają czasem czujność deweloperów i sprawiają, że przestają oni zwracać uwagę na znaczenie działań w zakresie badań i planowania. Stworzenie właściwego projekt-mix jest fundamentalnym elementem przygotowania każdego projektu deweloperskiego na rynku. Wpływa na odpowiednią równowagę między ceną sprzedaży a wydatkami marketingowymi. Dobra struktura mieszkań pozwala uniknąć straty czasu i zasobów na sprzedaż produktu który pojawił się „w złym miejscu i czasie”. WIĘCEJ


11-03-2015

Zmiany w programie Mieszkanie dla Młodych

Coraz bliżej zmian w programie Mieszkanie dla młodych. Aneta Mościcka - RynekPierwotny.pl

Zwiększenie w programie udziału osób, które chcą skorzystać z pośrednictwa spółdzielni mieszkaniowych w nabyciu mieszkania i większa pomoc dla rodzin mających więcej niż jedno dziecko – to tylko niektóre zmiany w programie Mieszkanie dla młodych, które przyjął rząd. WIĘCEJ


03-03-2015

Czy nowela ustawy deweloperskiej wstrząśnie mieszkaniówką?

Zapraszamy do zapoznania się z artykułem Jarosława Jędrzyńskiego - RynekPierwotny.pl

Wejście w życie przed niespełna trzema laty ustawy o ochronie praw nabywcy lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego, zwanej potocznie ustawą deweloperską, stanowiło nie lada wyzwanie dla większości deweloperów, zwłaszcza tych mniejszego kalibru. Przygotowywana obecnie przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nowelizacja przedmiotowych przepisów może zaowocować poważnymi problemami dla całej branży deweloperskiej, o jej potencjalnych klientach nie wspominając. WIĘCEJ


23-02-2015

Rynek mieszkaniowy w Polsce na koniec 2014 roku

Zapraszamy do zapoznania się z komentarzem Kazimierza Kirejczyka, FRICS

Rekordowa liczba transakcji wynosząca 11,2 tysiące w IV kwartale i 43 tysiące w całym 2014 roku sprawiła, że był to najlepszy pod względem sprzedaży rok w historii polskiej branży deweloperskiej. Sprzedaż była aż o 20 % wyższa niż w latach 2007 i 2013 uchodzących do tej pory za najlepsze pod tym względem. WIĘCEJ


26-05-2014

Rynek mieszkaniowy w Polsce I kwartał 2014 r.

Tradycyjnie prezentujemy kolejny raport REAS podsumowujący wyniki monitoringu rynku pierwotnego w I kwartale 2014.

Liczba sprzedanych mieszkań wciąż pozostaje na rekordowo wysokim poziomie. Pomimo rosnącej aktywności deweloperów, oferta dostępnych w sprzedaży mieszkań spada. WIĘCEJ


18-03-2014

Rynek mieszkaniowy w Polsce IV kwartał 2013 r.

Dzięki firmie doradczej REAS specjalizującą się w zagadnieniach związanych z rynkiem mieszkaniowym, prezentujemy raport podsumowujący koniec roku 2013 na rynku mieszkaniowym w Polsce.

Sprzedaż mieszkań w IV kwartale 2013 roku dorównała wynikom z okresu szczytu boomu. Co miało wpływ na zachowania deweloperów i nabywców? Co będzie miało istotny wpływ na rok 2014? Zapraszamy do zapoznania się z raportem. WIĘCEJ


06-11-2013

Rynek mieszkaniowy w Polsce III kwartał 2013 r.

Rekordowe wyniki sprzedaży i ograniczona liczba nowych inwestycji przyczyną wyraźnego spadku oferty. Największy wpływ na rynek mają niska dostępność kredytów budowlanych, rekomendacja S oraz program Mieszkanie dla Młodych. Tak w telegraficznym skrócie można podsumować raport REAS na temat rynku mieszkaniowego w Polsce po III kwartale 2013. Zachęcamy do zapoznania się z niniejszym.

W III kwartale 2013 roku liczba transakcji liczona łącznie dla sześciu rynków zwiększyła się w porównaniu z II kwartałem 2013 roku o ponad 18% i wyniosła prawie 9,6 tys. mieszkań. Kazimierz Kirejczyk, Prezes REAS podsumowuje: "Tak wysokiej liczby transakcji nie notowano na polskim rynku od okresu boomu w 2007 roku. W ostatnich czterech kwartałach sprzedano w tych miastach blisko 33,5 tys. lokali. Wyjątkowo dobra sprzedaż miała miejsce pomimo tego, że trzeci kwartał obejmuje dwa miesiące wakacyjne, w których zwykle obserwuje się spadek aktywności nabywców." WIĘCEJ


12-08-2013

Rynek mieszkaniowy w Polsce II kwartał 2013 r.

REAS podsumował sytuację na rynku mieszkaniowym po drugim kwartale 2013 roku. Wyniki monitoringu rynku nowych mieszkań w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Trójmieście, Poznaniu i Łodzi wskazują, że liczba transakcji zwiększyła się w porównaniu z pierwszym kwartałem o ponad 9% i wyniosła nieco ponad 8,1 tys. mieszkań.

Na sześciu największych rynkach mieszkaniowych do sprzedaży wprowadzono niecałe 6,3 tys. mieszkań, czyli o ponad dwa tysiące mniej niż przeciętnie kwartalnie w minionych trzech latach. Dzięki wyraźnej przewadze liczby sprzedanych mieszkań nad wprowadzonymi, a także wskutek wycofywania ze sprzedaży niektórych inwestycji, łączna liczba mieszkań oferowanych do sprzedaży w sześciu aglomeracjach zmniejszyła się czwarty kwartał z rzędu. Jeśli w drugiej połowie roku utrzyma się trend nadwyżki mieszkań sprzedawanych nad wprowadzanymi do sprzedaży, wówczas rynek może już niedługo znaleźć się w równowadze WIĘCEJ


25-06-2013

Rynek mieszkaniowy w Polsce I kwartał 2013 r.

Zachęcamy do zapoznania się z raportem na temat rynku mieszkaniowego w Polsce I kwartał 2013 opublikowany przez firmę doradczą REAS specjalizującą się w zagadnieniach związanych z rynkiem mieszkaniowym.

Rynek znajduje się w okresie przesilenia. Pierwszy kwartał przyniósł dobre wyniki sprzedaży, mniejszą liczbę nowych inwestycji i spadek oferty, jednak liczba niesprzedanych mieszkań pozostaje nadal duża. W najbliższym czasie eksperci nie przewidują Armagedonu na rynku mieszkaniowym. WIĘCEJ


11-02-2013

Weź klienta na PIWWA!

Dlaczego nie ma dobrej sprzedaży bez obiekcji? Jak radzić sobie z obiekcjami klienta? Co począć z klientem zaczynającym od NIE? Jak zbudować własną strategię argumentacji? Czy zawsze chodzi o cenę? Na czym polega technika P.I.W.W? Gdzie oprócz sprzedaży, można wykorzystać procedurę P.I.W.W?

Każdego dnia podejmujemy szereg działań stawiając sobie jeden cel - sprzedawać więcej. W pogoni za coraz większymi udziałami rynkowymi często wpadamy w pułapkę spadku zysków. Jednym z rozwiązań może okazać się przekucie wartości na argumentację, którą handlowiec powinien stosować, rozmawiając z klientami. Wartości mają swoją hierarchię, a każdy poziom może być odpowiednio wyceniony. Zapraszam do artykułu autorstwa Dariusza Milczarka „Słów kilka, o reagowaniu na obiekcje klientów”. WIĘCEJ


04-02-2013

YouTube, czyli najciemniej jest pod latarnią

Dlaczego nie być na YouTube po prostu nie wypada i nie można? Jak zaistnieć na YouTube? Jak skutecznie pozycjonować się na YouTube? Co różni YouTube od Google? Dobre praktyki pozycjonowania (SEO) filmu na YouTube.

Najlepiej jest uczyć się na cudzych błędach. Osobiście brałem udział w różnych szkoleniach w zakresie reklamy w wyszukiwarkach. Jednak dopiero szkolenia prowadzone przez Przemka Modrzewskiego pozwoliły mi zrozumieć filozofię Google. Szczęście w nieszczęściu, że trafiłem na te szkolenia relatywnie wcześnie. Tylko jakieś kilka tysięcy złotych za późno. Ponoć rekordzista spóźnił się coś w okolicach jednego miliona złotych.

Kto lepiej wtajemniczy Cię w tajniki reklamy w wyszukiwarkach niż jeden z czterech w Polsce Certified Trainer Google? Jeśli poważnie traktujesz marketing w wyszukiwarkach i nie stać Cię na to aby przepłacać, zapraszam do artykułu o niedocenianej, drugiej po Google wyszukiwarce na świecie YoiuTube. WIĘCEJ


28-01-2013

Wszystko co powinniście wiedzieć o mediach społecznościowych

Co to są media społecznościowe? Jakie są korzyści z obecności na Facebooku? Kto gra pierwsze skrzypce na scenie mediów społecznościowych? Jak internauci korzystają z Social Media? Jak skutecznie prowadzić fanpage? Czy media społecznościowe to konieczność? Odpowiedź na te i inne pytania znajdziecie w poradniku autorstwa Marty Smagi i Tomasza Bonka, wydanego i opublikowanego przez interaktywnie.com

Większość firm traktuje media społecznościowe jak grę w Lotto - żeby wygrać, trzeba grać! W zasadzie nic nie stoi na przeszkodzie, żeby pojawić się np. na Facebooku. Nie ważne, czy ma to większy, czy mniejszy sens - tam po prostu trzeba być. Firma nic nie ma do stracenia, a może tylko zyskać. Czyżby?

Jeden z moich profesorów zwykł mawiać: „czytajcie wyłącznie książki bardzo dobre, bo na te dobre szkoda czasu”. Były to jeszcze czasy, kiedy wiedzę uzupełniało się w bibliotekach, antykwariatach i księgarniach. W dobie Internetu słowa te nabierają nowego wydźwięku. Przyjęło się mówić, że Internet to kopalnia wiedzy, w której wszystko można znaleźć. Zgoda, pod warunkiem, że wiemy gdzie szukać. Wirtualna rzeczywistość jest lustrem prawdziwego świata. Oprócz bardzo dobrych publikacji, są też takie, na które szkoda czasu. Korzystając z możliwości zaoszczędzenia Wam czasu, zachęcam do zapoznania się z komplementarną publikacją z zakresu mediów społecznościowych autorstwa Marty Smagi i Tomasz Bonka: Jak promować się w mediach społecznościowych? Poradnik dla przedsiębiorców. Niezelżenie od tego, czy korzystacie już z jakiegoś medium, czy planujecie się tam pojawić, czy może obsługuje Was w tym zakresie firma zewnętrzna - jest to lektura obowiązkowa.

Do tematu mediów społecznościowych, szczególnie w działalności deweloperskiej będziemy często wracać. Niemniej, jeśli chcemy szukać odpowiedź na pytanie jak, najpierw trzeba odpowiedzieć na pytanie czym są media społecznościowe? WIĘCEJ